Mobil marketing stratégia

Milyen marketing és milyen stratégia?


Most itt az elején tisztázni kellene, hogy mobilmarketing-stratégiáról vagy pedig  mobil marketingstratégiáról lesz-e szó. Előbbi nyilván a mobiltelefonokra irányuló marketingről, ill. ezen tevékenység stratégiájáról szólana, az utóbbi pedig valami dinamikus, flexibilis, rugalmas marketingstratégia megnevezése lehetne. A három szó külön írva eléggé nehezen értelmezhető. Eredetileg nem is 3, hanem négy szót akartam írni, kerestem a helyét a kereső szónak, hogy a keresőmarketing és honlapoptimalizálás fogalma is képbe kerüljön, de ez már nagyon megterhelte volna a címet, így lemondtam róla, holott az oldal egészét leginkább az ezzel kapcsolatos célok miatt hozom létre, nem pedig az üzleti célú telefonos reklámkommunikáció miatt. Szerepeltetnem mégis ez utóbbinak a fogalmait szükséges, lévén e tárgykörben működő értékesítési jellegű honlapok optimalizálását végzem és ehhez szükséges releváns kontextust létrehoznom, hogy megfelelő hivatkozói támogatással segítsem a céloldalt a pozíciószerzésben a Google találati listáin.

Tömeges SMS küldés

- ez áll a fejlécén annak a honlapnak, amely szándékom szerint versenylépes piaci résztvevője lesz a mobilmarketinges szolgáltatást kínáló weboldalak versenyének. A honlapon külön hangsúly esik olyan long tail kulcsszavakra, mint a tömeges smsküldés ára és a csoportos sms-küldés ingyen kipróbálási lehetőséggel, de az optimalizációs keywords-lista fontos tagja a Gateway-rendszer is, amelynek működési vázlatát külön ábrán is bemutattam a honlap főoldalán. De a hivatkozás innen jellemzően a Mobilmarkering-stratégiák nevű belső site URL-jére fog mutatni, lévén a főoldali kulcsszavas linkeléssel óvatosan kell bánni a keresőoptimalizálásban.

Az alcímben nevezett fogalom egyébként a mobiltelefonokat, újabban okostelefonokat célzó marketingnek az egyik leghatásosabb összefoglaló neve, a módszer leghatékonyabb eszköze pedig az úgynevezett SMS-kampány, amelyben egy bizonyos kereskedelmi célra orientáltan történik a regisztrál ügyfélkor mozgósítása. Szó esik továbbá a szöveges üzenet küldés okán ennek technikai hátteréről és a címlista frissen tartásának fontosságáról is.

Az SMS-kampány

előkészületei között éppen ezért az alapos tervezésre és a reklámstratégia megszervezésére is szükség van. Amikor készen van a kampányszöveg, akkor érdemes olyan szolgáltatót találni, amelyik a marketing-sms-eket tömeges számban képes a célcsoport számára rövid időn belül kézbesíteni. A célközönség mint a szöveg üzenet küldésben ügyfélcsoport kiválasztása megfelelően rendezett és karbantartott címlistaszelekcióval végezhető el, az eredményül kapott adatbázis alapján az SMS-küldés automatizáltan történik. A lebonyolításhoz okos megbízó profi céget választ és nem alkuszik a piacképes árakból. Ilyen vállalkozásra az internetes keresések során bukkanhatni, mint például ez a szolgáltatás:

Definíció szerint a tömeges SMS küldés nem más, mint a mobilmarketing stratégia egyik igencsak hatékony eszköze. Éppen ezért az SMS-kampány lebonyolítását ajánló szolgáltató cég honlapjának optimalizálása fontos keresőmarketing program 2016-ban.

Mobil marketing - üzenet a laptopról


A telefonos hírközlési rendszereket a GSM technológia forradalmasította először, a második nagy áttörés az internetes hálózatok és az okostelefonok összekapcsolása jelentette. Ezekre a mobilkészülékekre mind a netről, mind a mobilhálózatról küldhetők üzenetek, és akár egy használt laptop szerviz lehet a vezérlőpult egy értékesítési kampány lebonyolításához.