Honlaptartalom-marketing

A honlaptartalom mint marketingeszköz

A marketing célú honlapoptimalizálás lényege, hogy a weblap tartalmi jegyeit abból a célból vetjük optimalizáció alá, hogy a webhelye egészének értéke ne csupán a szöveg, a képek, az elhelyezett információk révén legyen hatásos és növeljen valamely termék iránti érdeklődést, hanem azért is, hogy internetes értéke a lehető legmagasabb legyen. Az internetes érték jelen esetben a Google-keresőből érkező organikus forgalmat jelenti: a keresőmarketing szempontjából egy weboldal akkor értékes, ha minél több kulcsszóval szerepel a találati oldalak élén, és ezek a TOP pozíciók kattintásokat, oldalmegnyitásokat eredményeznek. A Googlekereső generálta forgalom jelentősége azért nagy, mert ha ezt már elérte az oldal, akkor nem szükséges újabb és újabb reklámkampány a rajta meghirdetett termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére, a kereső ennek hiányában is szállítja a vásárlókat, megrendelőket.

Ha például egy vállalkozás mobiltelefonok forgalmazásával foglalkozik, akkor ahelyett, hogy az igen költséges televíziós reklámokban hirdetné termékeit, elegendő az éltre tornásznia for sale site honlapját olyan kulcsszavakkal, mint mobiltelefon eladás, mobiltelefon vásárlás, netán: milyen okostelefont vásároljak?

Ugyanígy ha egy szolgáltató cég mondjuk marketingkampányok lebonyolítását kínálja szolgáltatásként, és specialitása az SMS-kampány, akkor elegendő éppen ezzel a kulcsszóval az első helyet megszerezni a Google találatok első oldalán, és ezzel sokkal nagyobb forgalmat bonyolíthat, mint amekkorát újsághírdetések, tévéreklámok vagy óriásplakátok révén elérhet.

Online generáció

Internetes korban, online világban élünk, a felnőtté vált és váló Y és Z generáció digitális felhasználó, újságot alig olvas és keveset néz tévét: viszont mindenre rágugliz. Ha a SERP nyújt számára találatokat, nem is megy máshová, valószínűleg a tömegesen kapott SMS-üzeneteket sem olvassa el; nem hisz a reklámfogásoknak, marketingtrükköknek - de konokul hisz az organikus találati rangsor szentségében.

honlap tartalom optimalizálás - sms mobilmarketing
Marketing kommunikáció - digitális nemzedékek

Tartalommarketing - optimalizált honlapok


A honlaptartalom tehát maga a marketingeszköz, amellyel keresési élpozíciót szerezve érhetők el az üzleti célok. Ám, mint az elején említettem volt, ezt a tartalmat optimalizálni szükséges ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia módjára viselkedő Googlealgoritmusok felismerjék releváns jellegét egy-egy témát és annak kulcsszavait illetően. 

Mobilmarketing - SMS-kampány 

A fentiekben említett mobiltelefonos példák indokoltságát az adja, hogy az UNGPARTY honlaprendszer jelenleg olyan weboldalakat támogat, amelyek témája szorosan összefügg a telefonos kommunikációval, a szöveges üzenetekkel megvalósított marketinggel, a tömeges sms-küldés technológiai hátterével (online Gateway sms). 
Tömeges sms-küldés és mobil marketing kommunikáció. Okostelefonokkal kapcsolatod témájú honlaptartalom organikus optimalizálása. Tartalom marketing - sms kampány