2012. március 6., kedd

Ungvár - régi fotók

No, hát az UngParty Kínálóval is az történt, mint nem egy blogommal nemrégiben. Évek óta használt webhelyekről van szó, olyan egységekről, amelyeket leginkább link-küldésre, ajánlásra használtam - mint tudható, ennek jelentősége van abban, hogy a támogatott (linkkel „megmutatott”) oldal jobb helyre kerüljön a Google-listán. Eközben persze magukat az ajánló oldalak is honlapoptimalizálás alá kell vetni, hogy a küldött linkeknek megfelelő ereje legyen. Nos, éppen a blogspot rendszerében fenntartott e célú blogjaim okoztak e tekintetben csalódást: vagy képtelenek voltak PageRank-értéket szerezni, vagy elvesztették, amit megszereztek. És ahogy az lenni szokott: amikor már lemondtam róluk és eldöntöttem, hogy több linket nem küldök rájuk és több poszttal sem gazdagítom a tartalmukat - akkor váratlanul újra PR-értéket szereztek. Az UngParty Kínálót a google most 3-as fokozatra értékelte. Ennek örömére teszem közzé az alábbiakat.

Ungvár-Ужгород honlap optimalizálása

Különösebb figyelmet eddig nem fordítottam arra a honlapomra, amelyre a régi Ungvár fotóit tettem fel. Aztán észrevettem, hogy 4-es PR-értéket kapott, nosza, kezdtem is róla linkeket küldeni más oldalaimra - de sem a tartalmára, sem a küllemére nem fordítottam különösebb figyelmet. Vissza is esett 3-ra... Ellenben ez a 3-as másutt is előfordul: Ungvár keresőkérdésre az oldal 3. a Google-listán. Ez bőven indokolta, hogy felújítsam. Napi blogomban erről így számoltam be:

A régi Ungvár képei

Különösebb szorgalom és szenvedély nélkül, de egy ideje gyűjtögetem a háború előtti Ungvár képeit: ha valahol ilyenre bukkanok, általában lementem. Össze is állt egy egészen szép, de egyelőre sem időrendben, sem pedig téma szerint nem rendezett kollekció. Javát még régebben elhelyeztem egy „üres” weblapomon – meglehetősen kezdetleges formában. Most alaposan kicsinosítottam az oldalt, bekötöttem rendszerembe, feltettem rá a városhoz kapcsolódó néhány szövegemet, továbbá sok linket – és jó pár újabban talált képet is. Íme, így fest a cirka 60 képet bemutató honlap: Ungvár – Ужгород

Korábban már ajánlottam ezt az oldalt (akkor még nem volt ilyen szép), komplex blogomban: Ungvár régi képeslapokon





Bár nem hajt semmilyen gyűjtőszenvedély, a gépemben szép kis kollekció állt össze a régi Ungvárról. A képeket különböző honlapokon találtam az elmúlt években, többségük korabeli képeslap kópiája. Más-más a készítési technikájuk, különbözik a beolvasás minősége, mérete. Egységesítés nélkül feltettem mindet egy oldalra, itt néhány érdekesebbet mutatok be ízelítőül.


A legrégebbi alighanem ez:

Akkor készült (talán még az I. világháború előtt), amikor még létezett a város közepén keresztül folyó Kis-Ung. (Mai ungváriak számára: a Kis-Ung utcája az, amelyik a piac mögött vezet, ezen az enyhén felfelé ívelő utcán pedig a régi vármegye házához (ahol ma a képtár van) és a református templomhoz vezet. A jobbra látható torony pedig a hajdani evangélikus templomé (a tisztek házával szemben).

Ugyancsak elég régi állapotában mutatja a mai Petőfi teret ez a kép:
Ekkor éppen Kossuth térnek hívták, tehát ez is a cseh idő kezdete, azaz 1920 előtti állapotában mutatja.

Ugyanez a helyszín (más nézetben) cseh időből Masaryk-szoborral:

Mai fiatalok kedvéért: szemben a Munkácsi utca, jobbra a Minaj utca (Sváb utca) nyílik, azaz háttal állunk a korábbi képen balra látható épületsornak.

És íme az Ung-part a régi híddal. A főbb épületek ma is nagyjából ugyanezt a képüket mutatják, a vasíves hídon kívül az egyetlen érdekesség: látszik a bazilita szerzetesház (a mai egyetemi korpusz) udvarában akkor állt kápolna tornya.
És akkor maga a híd közelebbről:


Ha jól veszem ki a részleteket,  a mai 1-es iskola épülete nem állt még a helyén.

A Korzó magyar időben:


A korzó sarka cseh időből:

további képek:





Ungvár – Ужгород




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése